Національний банк вже розпочав всеукраїнську інформаційну кампанію з популяризації безготівкових розрахунків #Cashless.
Мета кампанії #Cashless – донести до українців інформацію про переваги та зручність безготівкових розрахунків, стимулюючи їх зростання.
Національний банк разом із партнерами розповідають про сучасні можливості широкого використання безготівкових розрахунків. Особливо, про те, як відкрити рахунок у банку, які бувають типи платіжних карток, про онлайн-банкінг, як здійснювати платежі та перекази через платіжні сайти та маркетплейси за реквізитами та QR-кодом. Також детально пояснюють, як працює NFC-технологія, як додати платіжну картку у смартфон, «розумний» годинник або фітнес-браслет, і нагадують основні правила безпеки під час безготівкових розрахунків.
Заступник Голови НБУ, Олексій Шабан, розповідає: «Згідно з результатами дослідження, яке проводив Національний банк у 2020 році, платіжною карткою за останній рік користувалися 76% українців, проте онлайн-банкінгом – всього 21%. Ще досить значний відсоток громадян, отримавши зарплату, стипендію чи пенсію на картку, знімають з неї гроші в банкоматі та розраховуються готівкою».
Олексій також додає, що на даний момент найбільше потребують підтримки в оволодінні безготівкових розрахунків саме старше населення України, особливо в регіонах, оскільки для цього необхідні навички не тільки з фінансової, а й цифрової грамотності. Тому заступник Голови НБУ сподівається на те, що молоді люди допоможуть старшому поколінню познайомитися з нюансами безготівкових розрахунків та навчать їх сплачувати комунальні послуги онлайн і купувати в інтернеті.
Кампанія #Cashless, окрім просвітницького характеру, набуває і соціального спрямування.
Директор Департаменту стратегії та розвитку НБУ, Арсен Макарчук, зазначає, що Національний банк послідовно проводить політику, спрямовану на збільшення частки безготівкових розрахунків.
Коментар додала заступник директора Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Ольга Василєва: «Безготівкові розрахунки вже стали для багатьох українців звичкою, що відповідає їх сьогоднішнім потребам. Водночас це є показником і зростання рівня фінансової грамотності, і довіри до платіжних інновацій. Впевнені, що завдяки інформаційній кампанії громадяни різного віку знайдуть відповіді на всі свої запитання та використовуватимуть різні безготівкові інструменти оплати ще частіше».
Інформаційна кампанія #Cashless буде тривати протягом трьох місяців у всіх регіонах України за підтримки Міжнародної фінансової корпорації (IFC) у партнерстві з Державним секретаріатом Швейцарії з економічних питань (SECO) та Фондом ефективного врядування Великобританії, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та Кіберполіції.
Кампанія є продовженням інформаційних кампаній із безпеки готівкових платежів #АнатоміяГривні та з протидії шахрайству #ШахрайГудбай.